Motor

Den nye Alfa Romeo Giulia er blandt andet udstyret med ny en langsgående 2.2 diesel motor, der kombinerer en overlegen performance med effektivitet. For at reducere vægten på den nye Giulia er motorblokken fremstillet af aluminium. Dieselmotoren tilbydes i to versioner - en med 150 hk og en med 180 hk. For at kunne levere en progressiv respons uden turbotøven, er turboladeren i den nye Giulia udviklet til at fungere ved lave hastigheder med højt drejningsmoment. Derudover kommer den nye Giulia med en kraftfuld 2.0 liters benzinmotor med 200 hk og et drejningsmoment på 330 Nm. Både diesel- og benzinmotoren fås med et 8-trins automatgear.

 

GIULIA QUADRIFOGLIO

Hjertet i den nye Giulia Quadrifoglio er en benzindrevet 2.9 liters V6 bi-turbo motor med 90 ° imod cylindre. Motoren leverer 510 hk og 600 Nm drejningsmoment mellem 2500 og 5000 RPM.


Denne nye motor er udviklet i tæt samarbejde med Ferrari: Den er overordentlig kraftfuld men stadigvæk let, da den udelukkende er fremstillet af aluminium - Og takket være det elektronisk styrede patenteret cylinder deaktivering, kan den nye Giulia Quadrifoglio køre 11,8 km/l. og udleder kun 198 g/km CO2 (kombineret).

GEAR

Den nye Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio har baghjulstræk og er koblet til en manuel 6-trins gearkasse, der er designet til at give føreren fuld kontrol.

Let og præcist skifte, kombineret med responsive styring, som giver en ekstraordinær køreoplevelse, der er enestående i sin kategori. Og som en ny feature kan du i den nye Giulia Quadrifoglio med manuelt gear lave skift uden slippe speederen under acceleration, som vist i denne video.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________